Eredményesen zárta 2018-ban az első 8 hónapot a turisztikai statisztikai számadatok vonatkozásában Orosháza-Gyopárosfürdő. A vendégek és a vendégéjszakák száma nőtt, az önkormányzati tulajdonú-turizmushoz kapcsolódó-attrakciók, szálláshelyek és szolgáltatások árbevétele és kihasználtsága is emelkedett az előző évhez képest.
A javuló tendenciát a szálláshelyek érezték leginkább, jól teljesítettek mind a szállodák, mind a magánszálláshelyek a fürdőnegyedben. A januártól augusztusig terjedő vizsgált időszakban a KSH legfrissebb jelentése szerint Gyopárosfürdőn eltöltött vendégéjszakák száma 11 százalékkal, a vendégek száma 3,5 százalékkal növekedett tavalyhoz képest.
A főszezonban a fürdő látogatottsága a tavalyi évhez képest a kedvezőtlen időjárás ellenére stagnál: mintegy 120.000 fürdővendég választotta a Gyógy-Park-és Élményfürdő adta lehetőségeket, ehhez hozzá kell tenni, hogy 2017 rekordév volt ezen vonatkozásban. Árbevétel tekintetében az önkormányzati fenntartású turisztikai egységek, mint szálloda, kalandpark, kempingek, fürdő, stb. rendkívül pozitív tendenciát mutatnak: az első nyolc hónap elemzései rekordévet prognosztizálnak. Közkedvelt volt a 2016-ban bevezetett animátor szolgáltatásunk, melyen belül felnőtt- és gyermekprogramokat, vízi tornákat, játékos vetélkedőket és kézműves foglalkozásokat is tartottak az erre hivatott kollégák a fürdőben.
A fenti statisztikai mutatókhoz nagyban hozzájárult az idén februárban induló komplex, egész éven át tartó nyereményjátékra épülő belföldi marketingkampányunk, melynek keretén belül egy autót nyerhetnek fődíjként a fürdőlátogatók. Ezen megjelenéshalmaz lefedi gyakorlatilag a teljes belföldi piacot és azon túl, hogy népszerűsíti a fürdőt, motiválja is a turistákat, hiszen a fürdőbelépő megváltásával nyereményekre is szert tehetnek.
A rendezvények sora is bővülni látszik: 2017-től Orosháza ad otthont az ország egyik legmeghatározóbb spirituális táborának egy héten keresztül, mely az idei évben nagyban felülmúlta a tavalyi látogatószámot.
Hőlégballon fiesztának is otthont ad immáron a település, ezen eseményeket a város marketing- és rendezvényszervező csapata hívta életre együttműködő partnerek bevonásával és építette be egy több hónapon át tartó rendezvénysorozatba. Termékfejlesztés leginkább a városi rendezvényeket érintette: a városi nagyrendezvények új köntöst kaptak Orosházi Nyár néven, 4 hónapon keresztül közel 30 élő koncertet és számtalan programot szolgáltattunk a helyi lakosság és a városba érkező vendégek számára. Ehhez több civil szervezet és a művelődési központ rendezvényei is kapcsolódtak: így született meg a komplex programhalmaz és lett városi szintű az összefogás a rendezvények vonatkozásában.
A szezon megkoronázásaként Orosháza-Gyopárosfürdő Gyógy-Park-és Élményfürdő a termalfurdo.hu közönségszavazásán az “Év Feltörekvő Fürdője” lett, elérte az első helyet a fürdővendégek számára életre hívott online szavazáson, mely egy kiváló visszajelzés arra, hogy folytassuk a munkát és még inkább promótáljuk az Alföld gyöngyekét emlegetett fürdőnegyedet.